Thcslytutrongst.edu.vn - Thông Tin Kiến Thức Bổ Ích

Tiếng Anh 8 Unit 7: Speaking Soạn Anh 8 Chân trời sáng tạo trang 76

Tháng 3 29, 2024 by Thcslytutrongst.edu.vn

Bạn đang xem bài viết Tiếng Anh 8 Unit 7: Speaking Soạn Anh 8 Chân trời sáng tạo trang 76 tại Thcslytutrongst.edu.vn bạn có thể truy cập nhanh thông tin cần thiết tại phần mục lục bài viết phía dưới.

Giải Tiếng Anh 8 Unit 7: Speaking giúp các em học sinh lớp 8 trả lời các câu hỏi tiếng Anh bàiBig ideas trang 76 sách Chân trời sáng tạotrước khi đến lớp.

Soạn Speaking Unit 7 lớp 8được biên soạn bám sát theo chương trình SGK Friends Plus Student Book. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức, dễ dàng làm bài tập về nhà và học tốt tiếng Anh 8. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài Soạn Anh 8 Unit 7 Speaking trang 76 mời các bạn cùng theo dõi và tải tài liệu tại đây.

Mục Lục Bài Viết

  • Bài 1
  • Bài 2
  • Bài 3
  • Bài 4
  • Bài 5

Bài 1

Complete the dialogue with the words in the box. Then listen and check. What does Louise want the government to do? Does Hugo agree with her in the end?

(Hoàn thành cuộc hội thoại với các từ trong hộp. Sau đó nghe và kiểm tra. Louise muốn chính phủ làm gì? Cuối cùng thì Hugo có đồng ý với cô ấy không?)

Gợi ý đáp án

1. survey

2. rubbish

3. everyone

4. organise

5. work

6. effort

Louise wants the government to make recycling necessary everywhere.

Hugo agreed with her in the end.

Bài 2

Cover the dialogue and complete the Key Phrases. Watch or listen again and check.

Khám Phá Thêm:   Phân tích bài thơ Năm mới chúc nhau của Trần Tế Xương Viết bài văn nghị luận về một tác phẩm thơ lớp 11

(Che đoạn đối thoại và hoàn thành các Cụm từ khóa. Xem hoặc nghe lại và kiểm tra.)

Gợi ý đáp án

1. recycle our

2. make it necessary everywhere

3. recycling their rubbish

4. recycling

5. save the planet

6. definitely worth

Bài 3

Work in pairs. Practise the dialogue.

(Làm việc theo cặp. Thực hành cuộc đối thoại.)

Bài 4

Work in pairs. You want to start a competition on making environment-friendly products at your school. Think of three reasons why it would be a good idea. Then compare your ideas with the class.

One reason for making environment-friendly products is…

Gợi ý đáp án

Reasons for making environment-friendly products are:

– Protecting the environment: Making environment-friendly products helps to protect the environment by reducing negative impacts on the environment, such as greenhouse gas emissions, pollution, and resource depletion.

– Protecting human health: Environment-friendly products are typically made from natural, non-toxic ingredients that are safer for people to use.

– Saving money: Environment-friendly products can often be more cost-effective over the long-term than conventional products.

Reasons for starting a competition on making environment-friendly products are:

– Promotes creativity and innovation: By creating a competition on making environment-friendly products, students will be encouraged to come up with innovative and creative ideas for products that are both sustainable and eco-friendly.

– Raises awareness about environmental issues: The competition can help raise awareness about the importance of environmental sustainability and environmental protection.

Bài 5

USE IT! Work in pairs. Read the situation, prepare and practise a new dialogue. Use the key phrases and the dialogue in exercise 1 to help you.

Khám Phá Thêm:   Phiếu đánh giá và phân loại công chức mới nhất 5 Mẫu & cách viết phiếu đánh giá xếp loại chất lượng công chức

(Làm việc theo cặp. Đọc tình huống, chuẩn bị và thực hành một đoạn hội thoại mới. Sử dụng các cụm từ khóa và đoạn hội thoại trong bài tập 1 để giúp bạn.)

Gợi ý đáp án

Student A: Hi, there. Would you mind helping me with a survey?

Student B: What’s it about?

Student A: It’s about giving unwanted food to the homeless. I believe our school could donate its leftover food to homeless people instead of throwing it away and I want the school to make it necessary.

Student B: But how can we make this happen? Do you have any ideas on how we can get started?

Student A: We can start by talking to the school administration and cafeteria staff to see if they would be willing to partner with a local organization that works with the homeless.

Student B: But won’t this perhaps be too difficult to organise?

Student A: The main reason for it is to reduce food waste and help those in need. And as for

Student B: I suppose you’re right. I’m willing to help out.

Cảm ơn bạn đã xem bài viết Tiếng Anh 8 Unit 7: Speaking Soạn Anh 8 Chân trời sáng tạo trang 76 tại Thcslytutrongst.edu.vn bạn có thể bình luận, xem thêm các bài viết liên quan ở phía dưới và mong rằng sẽ giúp ích cho bạn những thông tin thú vị.

 

Bài Viết Liên Quan

Hướng dẫn tắt kiểm tra chính tả trên Windows 10
Cách trình bày bài dự thi Đại sứ văn hóa đọc 2025
Phim Hit the Spot: Nội dung, diễn viên và lịch chiếu phim
Previous Post: « Đọc sách báo về các phát minh, sáng chế Tiếng Việt lớp 4 Cánh diều tập 2 Bài 18
Next Post: Dạy trẻ những kỹ năng tham gia giao thông an toàn »

Primary Sidebar

Công Cụ Hôm Nay

  • Thời Tiết Hôm Nay
  • Tử Vi Hôm Nay
  • Lịch Âm Hôm Nay
  • Lịch Thi Đấu Bóng Đá Hôm Nay
  • Giá Vàng Hôm Nay
  • Tỷ Giá Ngoaị Tệ Hôm Nay
  • Giá Xăng Hôm Nay
  • Giá Cà Phê Hôm Nay

Công Cụ Online

  • Photoshop Online
  • Casio Online
  • Tính Phần Trăm (%) Online
  • Giải Phương Trình Online
  • Ghép Ảnh Online
  • Vẽ Tranh Online
  • Làm Nét Ảnh Online
  • Chỉnh Sửa Ảnh Online
  • Upload Ảnh Online
  • Paint Online
  • Tạo Meme Online
  • Chèn Logo Vào Ảnh Online

Liên Kết Giới Thiệu

Copyright © 2025 · Thcslytutrongst.edu.vn - Thông Tin Kiến Thức Bổ Ích